پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229745
فراز و فرودهاي يک انقلاب 40 ساله/ نقش جريان غيرانقلابي در نقاط ضعف کشور+ فيلم و عکس
تاریخ انتشار : 1397/11/01
نمایش : 1807
ميزگرد فارس با عنوان عملکرد دولت‌هاي پس از انقلاب در حوزه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي برگزار شد، در اين ميزگرد علاوه بر دستاوردهاي انقلاب اسلامي در 40 سال گذشته، آسيب‌شناسي دولت‌هاي بعد از انقلاب نيز صورت گرفت.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرگزاري فارس شهرکرد، ميزگرد عملکرد دولت‌هاي پس از انقلاب در حوزه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي در دفتر اين خبرگزاري در شهرکرد، برگزار شد.

در اين ميزگرد که با حضور معاون فرهنگي هنري سپاه حضرت قمر بني‌هاشم (ع)، فرماندار سابق شهرستان فارسان و فرماندار اسبق شهرکرد برگزار شد، در خصوص موارد مختلفي ازجمله نگاه حاکم بر دولت‌هاي پس از انقلاب، آسيب‌شناسي مشکلات امروز کشور به‌خصوص در اقتصاد، دستاوردهاي انقلاب اسلامي، نقش بسيج در چهل سال گذشته، تفاوت انقلاب اسلامي با جمهوري اسلامي و ... بحث و تبادل‌نظر شد.

انقلاب اسلامي در آستانه تکامل است

عباس اسلامي در ابتداي اين ميزگرد با اشاره به اينکه انقلاب اسلامي يک موجود زنده است و اين امر ناظر به سخنان مقام معظم رهبري است که مي‌فرمايند: انقلاب اسلامي يک موجود زنده در حال رشد و نمو است، گفت: عدد 40 در منابع تاريخي و الهي عدد تکامل بوده و در حال حاضر انقلاب اسلامي به سال‌هاي تکامل خود رسيده است.

 

 

معاون سپاه حضرت قمر بني‌هاشم (ع) با بيان اينکه دشمنان انقلاب اين روزها ترس  و واهمه بعد از انقلاب اسلامي را دارند، افزود: الآن کشور با مشکلات اقتصادي مواجه است اما با اين وجود هجدهمين اقتصاد جهان هستيم و با همه حجم تحريم‌هايي که کشور با آن مواجه است باز هم در جهان به‌عنوان يک قدرت معرفي مي‌شويم، با اين وجود اگر بتوانيم مديريت داخلي را سر و سامان دهيم با يک حرکت و مديريت جهادي مي‌توانيم به دستاوردهاي انقلاب دست پيدا کنيم.

وي در پاسخ به پرسشي درباره تفاوت جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي، عنوان کرد: اين موضوع در صحبت‌هاي مقام معظم رهبري هم ديده مي‌شود، جمهوري اسلامي در دل انقلاب اسلامي تعريف مي‌شود و در انقلاب اسلامي کف خواسته‌هاي ما جمهوري اسلامي و سقف آن ظهور حضرت مهدي (عج) است و انقلاب اسلامي بين اين حداقل و حداکثر در حال حرکت است.

 

 

 

جمهوري اسلامي نتوانسته با سرعت و به موازات انقلاب اسلامي حرکت کند

اسلامي با تاکيد بر اينکه جمهوري اسلامي اول راه، براي رسيدن به حکومت جهاني امام زمان(عج) است، خاطرنشان کرد: نقايص و مشکلات موجود ناشي از جمهوري اسلامي است که نتوانسته هم‌پاي انقلاب اسلامي پيشرفت کند.

اسلامي در اين خصوص توضيح داد: اگر بخواهيم دستاوردهاي 40 سال گذشته را بررسي کنيم منظور عملکرد انقلاب اسلامي است، ناگفته نماند جمهوري اسلامي هم دستاوردهايي داشته اما در دل انقلاب اسلامي قابل تعريف هستند.

معاون سپاه حضرت قمر بني‌هاشم (ع) اضافه کرد: انقلاب اسلامي ايران دستاوردهاي زيادي داشته است، اين انقلاب قائل به مرزهاي ايران نيست اما با اين وجود احساس مي‌شود جمهوري اسلامي نتوانسته با سرعت و به موازات انقلاب اسلامي حرکت کند.

وي به پيشرفت‌هاي چشمگير انقلاب اسلامي ايران اشاره و تصريح کرد: ما در مراحل پنج گانه تا رسيدن به تمدن اسلامي هنوز در مرحله تشکيل دولت اسلامي هستيم، در دولت اسلامي همه دستگاه‌ها و نهادهاي تصميم‌ساز قرار دارند و تنها قوه مجريه به‌عنوان دولت نيست، اگر در همه اين دستگاه‌ها از افراد تراز جمهوري اسلامي، جهادي و انقلابي استفاده شود آنگاه مي‌توان گفت دولت اسلامي شکل گرفته است.

امروز عمق استراتژيک ايران پشت مرزهاي رژيم صهيونيستي است

اسلامي بيان کرد: در انقلاب اسلامي مرزها پشت سر گذاشته شده، امروز عمق استراتژيک ايران پشت مرزهاي رژيم صهيونيستي است به اين معنا که مرزهاي تهديد از ايران فاصله گرفته و جايي که قرار بود پشت مرزهاي جمهوري اسلامي تهديد داعش، رژيم صهيونيستي و آمريکا را داشته باشيم فراتر از مرزهاي کشور واقع شده و اين يعني امنيت پايداري که اين انقلاب ايجاد کرده است.

در حوزه نظامي کمتر کشوري پيدا مي‌شود که استقلال ايران را داشته باشد

مراد کاظمي در ادامه اين ميزگرد به شعار استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي به‌عنوان شعار مطرح در زمان انقلاب اشاره و گفت: اگر اين سه اصل مهم که در شعارهاي زمان انقلاب مطرح مي‌شدند را بررسي کنيم مي‌بينيم در برخي از آن‌ها به پيشرفت‌هايي رسيديم، در حال حاضر در بحث استقلال به جز در اقتصاد در مابقي موارد به حد اعلاي خود رسيده‌ايم.

 

فرماندار اسبق شهرکرد با بيان اينکه در حوزه نظامي کمتر کشوري پيدا مي‌شود که استقلال ايران را داشته باشد، حتي آمريکا که خود را قدرت جهاني مي‌داند در برابر رژيم صهيونيستي استقلالي نداشته و بدون اذن اين رژيم جرأت انجام هيچ اقدامي را ندارد، ادامه داد: در استقلال سياسي کشور نيز خدشه‌اي وارد نيست.

وي با تأکيد بر اينکه در اقتصاد به لحاظ اينکه به اهداف کشور دست پيدا نکرديم دچار مشکل هستيم و همين که به‌واسطه هر تحريمي با مشکل مواجه مي‌شويم يعني اينکه به استقلال اقتصادي نرسيديم، عنوان کرد: اگر روزي برسد که در حوزه اقتصاد نيز به اندازه حوزه‌هاي نظامي، سياسي و... به استقلال برسيم آنگاه تحريم براي ما ديگر يک چالش نخواهد بود.

ايران جزو آزادترين کشورهاي جهان است

کاظمي در ادامه خاطرنشان کرد: مي‌توان با قاطعيت و استدلال گفت ايران در چهل سال گذشته در بحث آزادي جزو آزادترين کشورهاي جهان است، اما  به دو دليل دشمنان ما به اين موضوع اعتراف نمي‌کنند، يکي اينکه دشمن هيچ‌گاه نمي‌خواهد نقاط قوت ما را ببيند و ديگر اينکه شاخص‌هاي آزادي به‌زعم دشمنان و حتي برخي افراد داخلي جز بي‌بند و باري و برهنگي چيز ديگري نيست.

دبير حزب مؤتلفه اسلامي در چهارمحال و بختياري اضافه کرد: عملکرد جمهوري اسلامي در برخي حوزه‌ها مثل خدمات، عمران و سازندگي بسيار خوب بود، در طول اين 40 سال در يک دولت کمتر و در يک دولت بيشتر، خدمات بسيار فراواني به مردم و کشور ارائه شده است، اگر بخواهيم يکي از اين مقاطع را نام ببريم زمان جنگ و سال‌هاي اوايل پيروزي انقلاب اسلامي بود که علي‌رغم اينکه با مشکل جنگ، تحريم و ... مواجه بوديم اما بسياري از خدمات در مناطق محروم صورت گرفت.

وي به عملکرد دولت نهم به‌عنوان دوران ديگري از سازندگي اشاره کرد و گفت: اگرچه اين ميزان از خدمت‌رساني در اين زمان بي‌سابقه بود اما ادامه نداشت، و در سال‌هاي بعد دولتمردان از مسير خدمت منحرف شدند.

وجود مشکلاتي در بحث عدالت اجتماعي در کشور

کاظمي با اشاره به اينکه هيچ کجاي دنيا را نمي‌توان سراغ گرفت که سالانه ميانگين يک انتخابات برگزار شود و ميزان مشارکت در انتخابات نيز از ميانگين همه کشورها بالاتر باشد، تأکيد کرد: در عدالت اجتماعي علي‌رغم تذکرات رهبر معظم انقلاب اسلامي که از دولت سازندگي آغاز شد، مبني بر اينکه توسعه بدون عدالت درست نيست و اين دو موضع بايد همراه هم باشند مشکلاتي در کشور وجود دارد، در حال حاضر حقوق برخي از مديران بسيار زياد است و اين نشان از عدم عدالت اجتماعي دارد که به عملکرد دولت‌ها بازمي‌گردد.

فرماندار اسبق شهرکرد با بيان اينکه مسئله ديگر که ازجمله مسائل مهم جامعه است بحث معيشت مردم و اشتغال آن‌ها است، ادامه داد: متأسفانه اين روزها مردم هم بيکارند و هم در معيشت خود دچار مشکل هستند، اين دو موضوع مهم بايد جزو اولويت‌هاي دولت باشد همان‌گونه که در شعارهاي انتخاباتي رئيس‌جمهور هم به آن اشاره شده بود ولي متأسفانه شاهديم که دولت کاري از پيش نبرده است.

وي با تأکيد بر اينکه زماني دولت تدبير و اميد مطرح مي‌کرد آن‌چنان رونقي ايجاد مي‌کنيم که مردم نيازمند 45 هزار تومان يارانه نباشند ولي الآن مي‌بينيم که مردم محتاج همين ميزان اندک يارانه هستند، گفت: بحث ديگر گراني‌ها و تورم است که اگر فکري به حال آن نشود کمر مردم را مي‌شکند، در حال حاضر برخي از اجناس تا 50 درصد افزايش قيمت داشته است.

کاظمي خاطرنشان کرد: اگر به سياست‌هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي در بحث اقتصاد مقاومتي جامعه عمل بپوشانيم مشکلات اقتصادي کشور حل مي‌شود و در بحث عدالت اجتماعي هم اگرچه نسبت به سال‌هاي قبل از انقلاب و بسياري از کشورها وضعيت بسيار بهتر است اما هنوز هم مشکلاتي وجود دارد.

استقرار حکومت الهي، اصلي‌ترين هدف انقلاب اسلامي ايران

بهروز مرداني‌نژاد در ادامه ميزگرد عملکرد دولت‌هاي پس از انقلاب در حوزه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي گفت: قله‌هاي مشخصي در انقلاب تعريف شد و اصلي‌ترين هدفي که انقلاب در نظر داشت به آن دست پيدا کند استقرار حکومت الهي بود.

 

فرماندار اسبق فارسان با اشاره به اينکه در همه شعارهاي انقلابي بر استقرار ارزش‌هاي انقلابي تأکيد مي‌شد، افزود: از ديگر قله‌هاي پيش روي انقلاب نفي سلطه بيگانگان و استقرار يک نظام سلطه‌ستيز است.

وي با بيان اينکه از ديدگاه‌هاي بعدي که براي انقلاب تعريف شد استقرار عدالت بود و همه به‌دنبال عدالت به‌عنوان يک ارزش بودند، ادامه داد: قرار بود ايران در افق 1404 اولين قطب توليد علم در منطقه باشد، تبديل به اقتصاد اول منطقه شود و... که الآن بسياري از آن‌ها به نتيجه نرسيده است.

روزمرگي آفت بسيار بزرگ دولت‌هاي مختلف بعد از انقلاب اسلامي

مرداني‌نژاد با تأکيد بر اينکه پيش‌بيني شده بود انقلاب اسلامي ايران اميد پابرهنگان و مستضعفان عالم باشد و اين امر جزو ارزش‌هاي والاي انقلاب بود و مستمراً در شعارهاي مردم به چشم مي‌خورد، عنوان کرد: قرار بود با استفاده از انقلاب اسلامي ايران به همه نهضت‌هاي آزادي‎‌بخش، استقلال‌طلبانه و ضد استکباري کمک کنيم، همين‌طور ارزش‌هاي ديني و انقلابي ديگري که قرار بود روي دست بگيريم و به دنبال آن‌ها حرکت کنيم اما سؤال اينجاست، دولت‌ها تا چه حد بر اين مبنا عمل کردند و آيا با اين نگاه جلو رفتند؟

کارشناس مسائل سياسي به آفت بسيار بزرگ دولت‌هاي مختلف بعد از انقلاب اسلامي که همان روزمرگي است اشاره و خاطرنشان کرد: همه دولت‌ها از آرمان‌هاي انقلاب غفلت کردند و اين اتفاقي بود که در عمل رخ داد، بسياري از دولت‌ها دچار شعارزدگي شدند و هيچ منبع تئوريزه از سوي حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و کساني که دستي در آتش دارند مفاهيم نظري براي آرمان‌هاي انقلاب توليد نکرد و مدل‌سازي براي آن‌ها تعريف نشد.

وي با اشاره به اينکه اولين دولت بعد از انقلاب اسلامي دولت بازرگان بود که مستقر شد، گفت: دولت بازرگان دولت ليبرال‌ها بود، دولتي متعلق به طبقه سرمايه‌داران غير وابسته که البته سياست‌هاي اين دولت با چارچوب‌هاي آرمان‌گرايانه انقلاب تطابق نداشت؛ يکي از دلايل استعفاي دولت بازرگان عدم همخواني نگاه اين دولت با نگاه انقلابيون بود و به همين دليل بود که ناچار شد استعفا دهد.

 

 

 

 

بني‌صدر تعريف خاصي از دولت و اقتصاد داشت

مرداني‌نژاد با بيان اينکه دولت بني‌صدر دومين دولت بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران بود که مستقر شد، وي نيز يک فرد ليبرال ‌مسلک با تعريف خاصي از حکومت و اقتصاد بود، تأکيد کرد: اين دو دولت غيرانقلابي تصميم داشتند اهداف يک حاکميت انقلابي را پياده کنند.

فرماندار اسبق فارسان به دولت رجايي و مدت کوتاه روي کار آمدن اين دولت اشاره و بيان کرد: هرچند اين دولت با يک تفکر انقلابي روي کار آمد اما نتوانست مدت زيادي مستقر باشد بنابراين نمي‌توان روي عملکرد آن بحث کرد.

مرداني‌نژاد با اشاره به اينکه نگاه اشرافي گري در دولت سازندگي تقويت شد، ادامه داد: بعد از دولت سازندگي نوبت به دولت کاملاً جنجالي اصلاحات رسيد، دولت سازندگي با ديدگاهي تکنوکراتي مجبور بود برخي شاخص‌ها را جابه‌جا کند براي مثال توليد بنزين را به 35 ميليون ليتر رساند اما در کنار آن بدهي‌هاي ارزي کشور، استقراض از بانک مرکزي و... هم زياد شد.

وي خاطرنشان کرد: در دولت اصلاحات حتي اين شاخص‌ها هم تغييري نکرد، مثلاً اين دولت توليد 35 ميليون ليتر بنزين را تحويل گرفت و همان را بعد از هشت سال تحويل داد، يا توليد 32 ميليون تن سيمان را تحويل گرفت و همان ميزان را تحويل داد.

پروژه نفوذ، دولت دهم را به حاشيه برد

فرماندار اسبق فارسان با اشاره به اينکه هشت سال بعدي دولت نهم و دهم روي کار آمد، گفت: در اين دولت چرخش خوبي صورت گرفت اما بالاخره مسئله نفوذ که رهبر معظم انقلاب اسلامي هم بارها نسبت به آن هشدار دادند کار خود را کرد، حلقه‌هايي در اطراف اين دولت تشکيل شد تا جايي که چهار سال بعدي با حاکميت همين دولتمردان بيشتر حاشيه‌ها بودند که مطرح مي‌شدند.

وي با بيان اينکه در نهايت به دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم اشاره کرد و گفت: اين دولت با نگاه تعامل با دنيا روي کار آمد درحاليکه در دنياي امروز حاکميتي جز ليبراليسم وجود ندارد و اين دولت‌ها نيز خواستار تعامل با ليبرال‌هاي دنيا هستند؛ تعامل با دنيا که توسط دولت يازدهم مطرح شد يعني تعامل با ليبراليسم و تعامل با ليبراليسم هم يعني کنار گذاشتن همه ارزش‌هاي الهي، ديني و انقلابي، دولت‌هاي حاکم امروزي هر چند با زباني نرم‌تر از دولت اصلاحات اما با همان ترکيب و شعارهاي عامه‌پسندتر سعي دارند نگاه ليبراليسم را در مقابل نگاه حاکميت قرار دهند.

جوانان مؤمن و پاي کار انقلابي در رکاب امام راحل حاضر بودند

عباس اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود در اين ميزگرد با اشاره به نقش بسيج در پيشبرد اهداف انقلاب، گفت: دقيقاً همزمان با پيروزي انقلاب اسلامي بسيج هم تشکيل شد اگرچه تشکيل بسيج در سال 58 بود اما از همان ابتداي پيروزي انقلاب نيروهاي مردمي و بسيج مردمي همراه و همگام با انقلاب حرکت کردند.

معاون سپاه حضرت قمر بني‌هاشم (ع) با بيان اينکه سه عنصر اصلي در انقلاب اسلامي ايران تعريف شده است، افزود: اين سه شامل رهبري، ملت و امت همراه رهبري و ديگري مکتب اسلامي که به کمک انقلاب آمد هستند.

وي با تأکيد بر اينکه جوانان مؤمن و پاي کار انقلابي در رکاب حضرت امام خميني (ع) حاضر بودند، ادامه داد: همان سال‌هاي ابتدايي پيروزي انقلاب بود که دو تشکل ويژه يعني سپاه و بسيج و جهادسازندگي تشکيل شد.

وظيفه ابتدايي سپاه حفاظت از مرزهاي ايدئولوژيک انقلاب اسلامي بود

اسلامي به وظيفه ابتدايي سپاه پاسداران که همان حفاظت از مرزهاي ايدئولوژيک انقلاب اسلامي بود، اشاره و بيان کرد: در تعاريف مطرح شد که وظيفه ارتش حفاظت از مرزهاي آبي و زميني فيزيکي بود و وظيفه سپاه دفاع از مرزهاي ايدئولوژيک تا جايي که بسياري از مناظرات مهم در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي با اعضاي حزب توده از سوي بچه‌هاي بسيج صورت گرفت.

معاون سپاه پاسداران چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: جهاد سازندگي هم همان نيروهاي پرشور انقلابي بودند که با تفکر بسيجي وارد عرصه شدند و دستاوردهاي مثال‌زدني کسب کردند، کمي بعد در مقطعي در برخي از دولت‌ها به‌نوعي انقلابي‌زدايي صورت گرفت تا جايي که جهاد سازندگي استحاله شد و جهاد کشاورزي جاي آن را گرفت.

وي با تأکيد بر اينکه هر جايي که به موفقيت رسيديم به خاطر تفکر انقلابي بود، اضافه کرد: در ابتداي انقلاب جوانان مؤمن و پاي کار تربيت شدند، در دوران تثبيت انقلاب همين جوانان حضور داشتند و در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها حاضر شده و بسياري از آن‌ها شهيد شدند.

هر جا به بالندگي رسيديم، افرادي با تفکر بسيجي وارد ميدان شدند

اسلامي تصريح کرد: اکثر سرداران، فرماندهان و اميران شهيد در دوران دفاع مقدس جوانان هستند که با سن پايين مديريت جنگ را بر عهده داشتند؛ آن‌هايي که قرار بود از مرزهاي ايدئولوژيک نظام جمهوري اسلامي دفاع کنند آن جا که نياز بود به دفاع از مرزهاي ايران شتافتند، در همين دوران سپاه در کسوت يک نيروي نظامي وارد عمل شد.

معاون سپاه حضرت قمر بني‌هاشم (ع) تأکيد کرد: در عرصه‌هاي مختلف که نگاه کنيم مي‌بينيم هر جايي همچون صنعت هسته‌اي به بالندگي رسيديم افرادي مثل شهيد احمدي روشن و شهيد شهرياري با تفکر بسيجي وارد ميدان شدند.

وي با اشاره به اينکه در حرکت در مرزهاي دانش هر جايي به تفکر بسيجي اتکا کرديم موفق شديم، عنوان کرد: در فتنه‌هايي که بعد از انقلاب در کشور ايجاد شد حضور مردم با تفکر بسيجي بود که آن‌ها را نقش بر آب کرد.

 

 

 

32 سال از انقلاب اسلامي به دست مديريت انقلابي اداره نشد

اسلامي با بيان اينکه 32 سال از انقلاب اسلامي به دست مديريت انقلابي اداره نشد و مردم هنوز طعم مديريت انقلابي را نچشيده‌اند، گفت: تفکر بسيجي به‌دنبال اين است که انقلاب اسلامي را به انقلاب امام زمان (عج) متصل کند، اين آرمان اصلي انقلاب است که در تفکر بسيج محقق مي‌شود.

معاون سپاه حضرت قمر بني‌هاشم (ع) گفت: اگر بخواهيم همه دستاورد بسيج را به معناي کامل مطرح کنيم آن تربيت نيروي تراز انقلاب در بسيج است، اگر جوانان مؤمن، انقلابي و پاي کار بر مسندهاي تصميم‌ساز و تصميم‌گير کشور قرار گيرد قطعاً به توفيقات زيادي دست پيدا خواهيم کرد.

وي خاطرنشان کرد: سه اصل در انقلاب اسلامي داشتيم که در حال حاضر آن را دنبال مي‌کنيم، اولين آن شعار استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي است، اين‌ها قله‌هاي انقلاب است که دولت‌ها بايد به آن‌ها برسند، به دليل عملکرد ضعيف برخي دولت‌ها بعضاً مردم دل‌زده مي‌شوند و متأسفانه اين ضعف پاي نظام نوشته مي‌شود.

اسلامي با تأکيد بر اينکه اصل دوم شعور است، نقشه راه براي رسيدن به اين اصل انقلاب اسلامي است نه جمهوري اسلامي، انقلاب و تفکر انقلاب است که اين عقبه وابسته به نظام را دنبال مي‌کند، اضافه کرد: اصل سوم شور انقلابي است که موتور متحرک انقلاب به شمار مي‌رود.

اکثر دولت‌ها گرفتار در ميدان ماندن به هر قيمتي، هستند

مراد کاظمي در انتهاي اين ميزگرد با اشاره به اينکه در بحث حاکميت موضوع منفي پيدا نمي‌شود اما بحث عملکرد دولت‌ها که پيش مي‌آيد وضعيت فرق دارد، گفت: متأسفانه در بحث دولت‌ها در ميدان ماندن به هر قيمتي مطرح مي‌شود و اکثر دولت‌ها گرفتار آن هستند.

دبير حزب مؤتلفه در چهارمحال و بختياري با بيان اينکه حاکميت و انقلاب اسلامي به‌خوبي به احزاب، سازمان‌هاي مردم‌نهاد و... پرداخته و جايگاه خوبي هم براي آن‌ها در قانون اساسي پيش‌بيني کرده است، افزود: اما در دولت‌ها باز هم کمتر به احزاب توجه شده است،  از ابتداي انقلاب کشور گرفتار احزاب نبود بلکه گرفتار دو جريان بود که باعث به‌وجود آمدن مشکلاتي براي کشور شدند اما هيچ‌کس به احزاب توجه نکرد.

وي با تأکيد بر اينکه نظام جمهوري اسلامي اولين، بزرگ‌ترين و مهم‌ترين دستاورد انقلاب اسلامي است پس نمي‌توان آن‌ها را از يکديگر تفکيک کرد، عنوان کرد: حاکميت انتظارات آرماني، ايده آل، الهي و اسلامي دارد و به‌دنبال عدالت، پيشرفت، خدمت به محرومان و مستضعفان و توجه به جهان اسلام است اما دولت‌ها بحث متفاوتي دارد.

کاظمي خاطرنشان کرد: کار انقلابي و جهادي را نمي‌توان به مديران غيرانقلابي و غير جهادي سپرد، اين پارادوکس و دوگانگي مشکل کشور است.

 

 

 

 

بسيج خارج از مرزهاي جغرافيايي تبديل به يک الگو شده است

عباس اسلامي در بخش ديگري از سخنان جمع‌بندي خود گفت: امروز بسيج خارج از مرزهاي جغرافيايي تبديل به يک الگو شده است، کشوري مثل عراق براي برون‌رفت از مشکلات کشورش گروه بسيج مردمي يا حشدالشعبي را تشکيل مي‌دهد.

معاون سپاه پاسداران چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه بسيج اين روزها به يک الگو مردمي براي مقابله با استکبار تبديل شده است، افزود: بايد مردم با دستاوردهاي انقلاب آشنا شوند و با توجه و تمرکز به اهداف عالي، بي‌اعتمادي که به‌واسطه عملکرد برخي دولت‌ها ايجاد شده است از بين برود.

اي کاش نگاه حاکميت در نگاه دولت‌ها هم جريان داشت

بهروز مرداني‌نژاد نيز در انتهاي ميزگرد عملکرد دولت‌هاي پس از انقلاب در حوزه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي گفت: اراده خداوند بر اين است که ارزش‌هاي الهي حاکم شود که بشارت آن را هم در قرآن داده است اما اي کاش نگاه حاکميت در نگاه دولت‌ها هم جريان داشت و دولت‌هايي در تراز حاکميت داشتيم.

اين کارشناس مسائل سياسي با اشاره به اينکه اگر دولت‌ها توصيه‌هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي را به کار مي‌گرفتند هيچ کدام به اين فرجام که شاهد آن هستيم نمي‌رسيدند، خاطرنشان کرد: اگر دولت فعلي از ابتدا به اقتصاد مقاومتي توجه کرده بود اقتصاد کشور الان وضعيت بهتري داشت، نگاه انقلابي بايد يک نگاه کاملاً الهي، با توکل به خدا و تکيه‌بر توان جوانان در داخل از کشور باشد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html